November 23, 2006

Shopping for Wine Wine Wine ~
















昨天因下大雨
大半天待在家中.......................

悶到死.......................................

旁晚六時半, 終於忍受不了,
在黃色暴雨警號下,
換上運動鞋, 去做 GYM
YEAH,.. 10分鐘單車, 20分鐘跑步, 10分鐘呼拉圈

呼.... 出了一身汗, 舒暢晒 ~~


接著.

自由自在地到百佳購物
太想念上海的 "老黃酒"
不禁掃支 "陳年加飯酒"

哈... 今天回家後, 自行加熱....
喝了兩杯.......
感覺自如.......
就在這個時候收到愛美的留言
共時 !

我發覺中國酒比鬼佬酒更有味道.....

同意嗎?

15 comments:

程霜 said...

Chinese (or Asian wine) wine or rice wine has that "pounding" effect but lack the complexity. It has the aroma there but no bouquet (no nose).

Chinese wine is similar to whiskey, is like a man – it is muscular but simply structured. If you can take it, you can keep drinking it under you drop.

Red wine is very dirrerent. It is more feminine, like a lady: It has an attractive appearance (color) like a germ stone, got the fragrant (nose and aroma) to seduce people and get their attention, a very complex structure inside (the good ones) which only handful of people who is willing to spend the time and pay special attention could understand and know how to appreciate. It has life, even after you bottled it. But you need to open it at the right time to catch the peak before it turns sour. You drink it at different time and it will give you a different feeling, even though they are from the same winery and vintage. No two bottles are the same. And most of all, good wine after you open, it has cycles, the aroma and taste will come and go in cycles and keep on changing. It is so hard to predict and that’s why red wine could drive people crazy. It is so much fun to taste wine and yes, it takes a lot of time if you want to do it good and do it right.

程霜 said...

typo: should be "Red wine is very different"

愛美 said...

Tracy, 你好勁呀! 一個人都可以"加飯"!
我見maddog個blog講, 今年D蟹可以食到一月, 有機會擦多餐啦!

程霜, 你仲勁! 對於紅酒, 我只是愛喝, 倒沒有你品嚐得那麼細緻. 我的程度只有四程:
1. 好飲
2. 唔好飲
3. 飲得開心
4. 飲得唔開心
1月訪美, 向你偷偷師!

Extraordinary Life 翠斯 said...

嘩.. This is 程霜 !

第一次擁有你的留言, 原來你有看在下的BLOG 啊, 好開心呀!!

十分之information , 好正.

好明顯, 你才是我們BLOG界的酒王之王.

我這個小酒鬼不敢請雄...:p

可是我對那些中國酒的氣味會有心掛掛的感覺, 好像我今天上班旳時候, 那"加飯酒"的氣味突然上心頭...好想立刻回家乾杯!

嘿嘿....而家"嗒"緊了...好香~~

Extraordinary Life 翠斯 said...

程霜,

you said "Chinese wine is similar to whiskey, is like a man"

咁我系咪..男人黎架?

梁巔巔 said...

"好明顯, 你才是我們BLOG界的酒王之王."

til~

Extraordinary Life 翠斯 said...

LDD:

"好明顯, 你才是我們BLOG界的酒little Air~王之王."

程霜 said...

Tracy:

失禮,紅酒乃一門博大精深的學問,絕非一時三刻可窺全豹。在下酒齡尚淺,豈敢稱王?(有人妒忌唔多高興啦,有時待人處事都喺謙虛啲好...)

你喜歡黄酒,which means 你係喜歡男人.....好正常呀。

Extraordinary Life 翠斯 said...

程霜,

"?(有人妒忌唔多高興啦,有時待人處事都喺謙虛啲好...)"

酒王,, 唔系..系酒兄,

嘿.... O個個"有人" 真系要就下佢既, 如唔系佢會咋型.

鬼叫佢成日話自己"靚仔人見人愛可愛" mai

梁巔巔 said...

我靚仔

Hyacinthus said...

哦,又一好酒人士? 呢度愈來愈多”酒人”!
好酒淺嘗樂趣無窮,風子唔飲得,袛有看和聽的份:) 

tracy,沒錯,O個個"有人"成日都係樹咋型咋驕裝可愛!嘻嘻...
不過呢,鵝愈是靚仔愈是人見人愛呢,咁就gam啦,最適合愛來做燒鵝送酒,一佳品也!咁下次酒隱又發作時,記得燒定個火,再急call隻鵝啦,happy drinking!!! :)

Carrie said...

Tracy, 好耐無見!:)

跑完步出完汗真係好身心舒暢呀!不過我好耐無跑啦,呢期隻腳成日都腫...

你呢篇文ge留言,可讀性非常高!哈哈!

從前我差唔多係滴酒不沾ge...好間唔中會飲下啤酒或者Choya,都係一細支/一細杯就收工,一年都無兩三次。後來,俾人教壞左(:P),現家出去間中都會飲白酒,有時仲會買一兩支番屋企,我阿媽以為我傻左...hahahaaa~~~

紅酒,我好open去試,不過暫時都係唔鍾意。程霜好勁架,上一次佢係香港我地一齊食飯,因為我講開要幫朋友婚宴搵酒,佢即刻同我上左堂Introduction to Red Wine 1.0,講得好清楚,只係我而家唔記得晒...:P

Extraordinary Life 翠斯 said...

" 好耐無見!:)" <---- Me 2, "o妹,o妹,o妹"!!

"呢期隻腳成日都腫..."

一定水腫!!!!! 聽我話飲"養命酒"呀, 包三天去水腫! 親身經歷..

唔得, 一定要做下運動呀! 如果唔系好似"啲人" "O車晒蝦" 就唔好啦..肉酸呀!


"好間唔中會飲下啤酒或者Choya" <--- E..Choya 我屋企都仲有一支.幾開胃.

Carrie, 原來你都系愛酒之人..嘿哩..食反要飲下酒喎~~

"可讀性非常高!哈哈!" <--- 都系有賴於"酒王之王" 啫.. 佢就好似猛人做Megazine 封面, 個個捧場!! 多謝大哥!

梁巔巔 said...

"包三天去水腫!"

堅定流? 真唔真?

Extraordinary Life 翠斯 said...

你又唔系女人...唔關你事!!!!! 嘿..嘿!!